fredag 13. mai 2011

Nå begynner det å ta form! - prosjekt film-/ungdomsrom


Nå begynner det nye rommet vårt å ta form, og resten av familien begynner å forstå hva planen mine har vært. De har riktignok hatt en planløsningstegning å forholde seg til siden oppstarten, men de har nok ikke sett det like klart for seg, som det jeg har ;) Som nevnt tidligere har prosjekt film-/ungdomsrom utviklet seg til også å bli gjesterom, trimrom og fotostudio. Litt av utfordringen da, er å finne ut hva vi skal kalle rommet! Det går fremdeles under navnet garasjen, og det kommer det nok til å gjøre til det er ferdig innredet tenker jeg!


Garasjeporten er erstattet av en to meter bred dobbeltdør, som jo har vært et helt prosjekt i seg selv (hvordan den så ut da vi kjøpte den kan du se her). Rommet er østvendt, så morgensolen flommer inn gjennom alle glassene i døren. Tror ikke det hadde blitt samme effekten med de gamle frostede glassene! Enden nede ved døren, er "trimavdelingen", med ribbevegg, trimsykkel, matte, rokkering og gymball. De to sistnevnte var forvist til andre enden av rommet da jeg tok bilde... Jeg nevnte for min kjære at jeg vurderte å bytte ut den blå gymballen med en grå (vet noen av dere forstår hvorfor ;) ), og han bare lo av meg - men han blir nok ikke veldig forundret når det skjer...


Sofaen består av to rammemadrasser fra IKEA, med trekk fra HM Home. Bak ved døren, kommer en halvvegg som gir rygg til ca 2/3 deler av den siste delen av sofaen også. Dermed tror jeg funksjonen vil bli god, både som sofa og som gjestesenger. På veggen bak døren blir det to meter bred skyvedørsgarderobe. Før den kan monteres skal vi heve gulvet foran døren og mellom halvveggen og veggen der skapet kommer. Dette rommet er 20 cm lavere enn stuen innenfor, så vi hever gulvet slik at gulvene i de to rommene flukter ved døren, og slik at garderobeskapene på 236cm kommer helt opp til taket. Når dette er gjort, og skapene er montert, kan vi endelig montere lister. Jeg gleder meg til vi kan fortsette, forhåpentligvis er vi så smått igang igjen om en uke eller to. Imens har ungene flyttet inn, og storkoser seg der. Når bare formen stiger litt mer, skal jeg få testet ut "trimrommet" også, det gleder jeg meg til!

5 kommentarer:

  1. Så fint rommet er! Den store døren er fantastisk, og den grå veggen er så fin! Må jo være et drømmerom med så mange funksjoner, og jeg skjønner hva du mener med fargen på gymballen, hihi! Men blått er også fint, da!
    Ha en fin lørdag!
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  2. Gratulere så masse med rommet!!! Det ble kjempe flott!!! Så heldige ungdommer du har som får et helt rom til å boltre seg i. Kult!
    Takk for kjempe fint tips til døren- jeg tror kanskje jeg bare kam male den da siden det er et vindfang... Ble så bra hos deg at jeg er inpirert til å gjøre det samme med vår dør etterhvert!

    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Blått ER fint Anne, men etter å ha levd med blå sofa i stuen de siste 13 åra, er det godt å ha dette rommet som IKKE blåfargen behøver å bestemme valgene i ;)

    Ungene får nok ikke ha rommet helt i fred. Naboen spøkte med at vi måtte henge opp tidsskjema ved døra, der alle kunne booke tid - siden vi skulle bruke rommet til så mye forskjellig ;)

    SvarSlett
  4. Hei
    Så flott oppussing. Jeg la spesielt merke til ribbeveggen. Den virker perfekt for mine barn. Vet du om det er mulig å få tak i en slik, evt. hvor?

    Hilsen
    Elin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elin
      Dette er en gammel ribbevegg fra forsvaret, som min mann fikk med seg hjem da de skulle kaste den. Har nok vært mange slike rundt i landet på forsvarets anlegg, så kanskje du kan får napp hvis du legger ut en ønskes kjøpt annonse på Finn? Du kan bruke mitt bilde hvis du ønsker det :)

      Lykke til!

      Slett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)