lørdag 7. mai 2011

Den store dagen!


Det har vært stille på bloggen en liten stund, og det skyldes at all tid har gått med til forberedelser til My sin store dag. Tenk at vår lille My er blitt så stor at hun er konfirmant, det er så man av og til lurer på hvordan tiden kan fly så fort!



Da det nærmet seg den store dagen, og hun stadig ble presentert ting hun måtte velge blant, økte faktisk interessen henne for hvordan ting skulle se ut på festbordet. Hun har selv valgt ut alle blomstene som tante skulle lage buketter av, og fargene på lysene ble valgt etter det. Den sarte rosafargen ble bestemt underveis i prosessen med å lage invitasjonene,  men jeg er glad for at hun også tok med sterkere rosa da hun valgte blomstene. Det ga et "friskere" resultat synes jeg, som også passer godt med konfirmantens personlighet ;) Sølvserviettene er fra Kremmerhuset, og de rosa serviettene inni er fra IKEA - det er også både de hvite og klare vasene. Hesteskoene på bordet har hun samlet i stallen og sprayet med felglakk, bortsett fra to som hun fikk av sin kusine etter hennes konfirmasjon for ni år siden!


Som bordkort brukte vi hvite trehjerter, skrev på navnene med en sølvtusj med rosa kant (!). Disse ble festet med sølvtråd på stetten til glasset. Veldig enkelt, og praktisk, - ingen som gikk i surr med hvor glasset var blitt av ;)


Månedens utfordring hos NIB er festbord, og jeg ser jeg rekker akkurat å bli med på den. Det er fantastiske premier fra Wik & Walsøe, med min favorittserie Alv. Disse bordene er nok alt for tradisjonelle til at de kommer med i vurderingen, men likevel... Kanskje kan det være en inspirasjon til andre som skal ha mer formelle selskaper som dåp og konfirmasjon? Flere nydelige festbord finner du her.


Vi hadde en fantastisk dag sammen med familien, selv været var på vår side! Disse bildene ble tatt av konfirmanten, med vårt speilreflekskamera. Litt senere på dagen, fikk hun sitt eget kamera - Canon EOS 7D -  så nå er sjansen stor for at vårt kamera er i hus når jeg trenger det. Det fulgte med et gratis fotokurs, men innholdet i kurset er nok på et nybegynnerstadie i forhold til alt hun har lært seg de to årene vi har hatt vår EOS 450D, så hun foreslo at jeg burde ta det i stedet. Jeg tror nok kanskje jeg tar henne på ordet der ;)  Kameraet fikk kjørt seg allerede dagen etter konfirmasjonen, hun rakk 1000 eksponeringer før dagen var omme! Jakten på nye objektiver til kameraet er allerede igang, og jeg satser på at jeg får prøve det av og til jeg også når film-/ungdoms-/trim-/fotostudiorommet snart er ferdig :)


4 kommentarer:

  1. Kjempefint konfirmasjons bord : ) Så gøy med disse utfordringene, så får man se mange forskjellige bord! Masse inspirasjon å hente til enhver anledning : )
    Kos deg
    klem Tove

    SvarSlett
  2. Gratulerer med vel overstått. Har ikke flere konfirmanter igjen her i huset :-( har skikkelig kost meg med disse forberedelsene. Bordet var kjempeflott. Lykke til hos NIB og ei riktig god helg.

    SvarSlett
  3. Ja, jeg har tatt bildet den 27.april selv. Ja, ett sørlandstreff hadde nok sikkert vært gøy det :-)

    SvarSlett
  4. så utrolig fint pyntet bord. det er så gøy å se hvordan andre pynter fine festbord. merker jeg er veldig gla i jentetefarger når jeg pynter bord- med tre gutter i hus pluss mannen blir det naturlignok myyye blått hos oss ved bursdager o.l, derfor er det ekstra gøy når jeg kan pynte litt med rosa, lilla og andre jentefarger. ditt bord var bare lekkert. klem L

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)