søndag 17. februar 2013

Den hvite drømmen tar form...



Her er endelig noen bilder fra den ene siden av eldstedatterens nyoppussede rom. Jeg ga opp å vente på at hele rommet skulle være ryddig, så derfor ble det først bilde av den siden som er veldig enkel å få presentabel ;)  Foreløpig flommer lyset inn her, for vi har ikke fått opp gardiner. De My har valgt er tynne og hvite, så jeg tror nok hun får beholde mye av denne følelsen. Seng, skap og hylle fra IKEA, sengeteppe og puter fra Ellos.



Alle rosabloggere på 16 har garderobeskap UTEN dører for tiden. Med en mor som stadig påvirkes av nydelige bilder i interiørbloggene, var det ikke vanskelig å forstå at hun også drømte om å ha det hun så i alle hennes favorittblogger ;) At skapet ble billigere uten dører, gjorde selvfølgelig ingenting, da ble det mer penger til andre ting. Hun insisterte på 140cm seng, 120cm var IKKE stort nok. Rommet er bare 280cm bredt og da blir utfordringen å finne nattbord som er lite nok. Foreløpig har jeg satt inn en gammel DVD-hylle fra IKEA i sølv/betong, så hun har noe å legge fra seg telefon og småting på. Det var "greit nok" som midlertidig løsning, men det er fremdeles et hvitt nattbord med skuff som er drømmen, så vi får lete videre.


En String-hylle hadde vært fin på veggen over sengen, men et godt alternativ er IKEA-varianten fra Ekby serien til halve prisen. Den er også 20cm bredere, så vi kan bruke gamle hull/gipsanker etter det ene skapet som hang her før. Jeg liker overflaten og brannaspektet med gipsplater, men de svære ankerne man må fylle veggen med er jeg nokså lei av - så vi bruker de vi har hvis vi kan! Akkurat hyllevarianten er ikke presentert for 16-åringen ennå, så det er usikkert om dette blir til noe mer enn en idé i mors hode...



Hunden er selvsagt veldig fornøyd med at hun har fått stor seng, for da er det god plass til han også. Han har aldri hatt lov til å ligge i våre senger, men her har han nok blitt invitert opp så ofte i det siste at han tar det som en selvfølge at dette er hans seng også ;)


Sengen er nå under vinduene, og det synes han selvsagt er helt topp. Ingenting er bedre enn å stå her og holde oversikt over hvem som beveger seg utenfor! Så spennende at han som til vanlig går under navnet Skyggen, fordi han alltid er rett bak eller ved siden av oss, stadig tar seg en tur opp for å sjekke hva som foregår på utsiden av hekken :)

Nå har jentene og min kjære reist av gårde til Arctic Equestrian Games hvor Tia skal debutere på utenbys sprang- og dressurstevne for første gang. Jeg og hunden skal nyte late dager hjemme, og heldigvis sendes konkurransene direkte på Nett-TV, så vi også kan få med oss alt fra sofakroken. Det blir to spennende dager for hele familien :)

Hva er dine vinterferieplaner?

 

10 kommentarer:

  1. Sikkert lurt med skap uten dører - det skaper litt press til å holde orden. Denne delen av rommet ble iallefall bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hun er flink til å holde orden i skapet. Det er større utfordring med klesbunkene som blir liggende på skrivebordet en stund før hun har tid til å henge det opp... ;)

      Slett
  2. Wow! Så fint det blir...
    Hun er jammen heldig som får en så fint rom!
    Her blir det jobbing, så vinterferien utgår for oss i år...
    Klem Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun er fornøyd så langt, så får vi bruke våren til å "dille" ferdig. Feriepengene hennes er allerede satt av til TV, så blir det vel opp til meg å fullføre resten ;)
      Klem Linnette

      Slett
  3. Hei, så flott rommet ble og skapet var kjempefint. Kjenner meg veldig godt igjen med seng strl. Min datter insisterte selv også på å ha størst mulig seng spiller jo ikke noen rolle at det tar halve rommet :) men nå har hun jo flyttet for seg selv og måtte selge sengen fordi den tar for stor plass :) Håper du og hunden din koser dere i vinterferien, her er ikke formen veldig bra men skal til spesialist neste uke så da håper jeg at jeg blir mere klok ang nakken :)
    Klem fra Tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha, jeg håper hun får plass til å ta den med seg - for jeg har andre senger som skal inn der når hun flytter ut en gang ;)

      Håper du har funnet en god spesialist! Krysser fingrene for deg.
      Klem

      Slett
  4. Se der ja:) nå blir det hvitt ungdomsrom vettu, akkurat som hun ønsker seg:)
    Er det in med garderobe uten dører nå altså?! Huff.. håper ikke eldstemor på straks 14 her absolutt vil ha det. Det blir jo mer støv av det:(
    Her har eldstemor en seng fra Ikea, Hemnes.. med skuffer under. Den er vanlig 90 cm, og hun har ønsket seg bredere seng leeenge. Jeg tenkte hun skulle få en 120 cm seng nå når vi pusser opp andre rom, så kn vi få bruk for hennes gamle seng på gjesterommet eller lignende. Krysser fingrene for at 120 cm er bredt nok da.. rommet hennes er heller ikke så altfor lett å møblere da det ikke er kjempestort. Med knevegg og greier så er det liksom begrenset med hvordan man kan møblere for at det skal bli fint og plass nok;)

    Nattbord ja. Det finnes ingen vegghengt slikt nattbord da mon tro? hmmm... skjønner jo at hun ønsker seg noe med skuff.

    Men rommet ble kjempefint! .. og ekstra fint med den beige puten med skrift på der. Fint at det er litt kontraster også.

    Vinterferien er slutt her for vår del. Nå er det jobb i 1 måned før det er påske. Jeg innrømmer selv at jeg synes det er fint at hverdagen kommer igang, da går tiden raskere til huset er ferdig her og til jeg får se babyen i magen:) hehe. Man lurer jo på hvilken personlighet som er inni her.. :) Nå er det nedtelling. 3 mnd. til fødsel! :) Juhuuu.
    I løpet av helgen skal jeg teste 4 små bokser med maling på den nye gangen og det nye soverommet til meg og mannen, så får vi bestemt oss for det også.
    Spennende for deg med datteren som debuterer i sprang og dressur nå da!

    Så koselig at du kom innom meg igjen, og at du har beholdt min gamle bloddadresse! Det gleder meg:) Men nå er jeg altså på ny. Godt du har lagret det:)
    Good klem fra Line

    SvarSlett
  5. Hei, tenker det er stas med nyoppusset rom:):)mange fine detaljer. likte veldig godt den ikea hylla:)har ikke sett denne før!!
    ps!! takk for tips om rammer:):)
    klem:):)

    SvarSlett
  6. Synest det var fint med skap uten dør!!
    Lyst og fint var dette - tenker jenta er fornøyd !
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)