lørdag 8. februar 2014

Nye soverom, takk!

Da har vi endelig overtatt huset, og vi er klare for å sette i gang. Det første vi skal ta tak i er soverommene i hovedetasjen.

Bilde fra salgsoppgaven

Dette skal bli vårt soverom, og er et stort og godt rom. I vårt nåværende hus satte jeg minst 2 vinduer i hvert rom da vi tegnet det. Når man overtar et ferdig hus er det ikke fullt så enkelt å leke med vinduer, så her får vi klare oss med ett vindu på soverommene i hovedetasjen. De er heldigvis veldig store - hele 130x130 - så med gardiner på siden av vinduet i stedet for foran som på dette bildet, blir det nok bra likevel.


 Jeg synes det er mye fint som ble designet på både 60- og 70-tallet, men tapetene på soverommene her var mer enn klare for utskifting! Det tok ca to minutter fra overtagelsespapirene var undertegnet, og vi ble alene i huset, til tapeten fløy rundt ørene på meg ;) På veggen til venstre (bildet over) blir det en ny dør, inn til soverommet ved siden av som skal bli vårt garderoberom.


Teppene fikk jeg heldigvis selgerne til å fjerne før overtagelse, så den jobben slipper vi. Vi kommer nok til å fjerne belegget også, men det er tross alt en "renere" jobb en de 30 år gamle teppene...


Selgeren er tømrer, og sto for byggingen selv i 1965. Da hadde han jobbet som tømrer i USA i en del år, og huset er preget av det. Soverommet har innebygde His and Hers closets, og han hadde tatt med seg hjem "doornobs" til alle dører i hele huset! Vi kommer ikke til å beholde disse skapene, men tetter denne veggen og setter skap foran istedet. Arealet skal istedet legges til rommet på andre siden, som er Tia sitt soverom. Hun har tilsvarende "closets" på en annen vegg, men de skal legges til arealet på badet...

Deilig å være i gang!








3 kommentarer:

  1. SÅ moro og spennende - også så stas å få "være med" på utviklingen ❥
    Ønsker alt godt for deg og takk for koselig hilsen hos meg!
    God uke fine du ❥

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ♥ Jeg skal prøve å være flink til å oppdatere bloggen underveis!
      En god uke ønskes til deg også. Klem

      Slett
  2. Hei! Jeg kjenner meg igjen når jeg ser sånne bilder.. Så utrolig spennende når ALT må gjøres,
    selv om det er mye jobb da. Gleder meg til å se hva dere velger. Lykke til. Marianne

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)