søndag 8. mai 2011

Fra teak til hvit - prosjekt tofløyet ytterdør


Nå er den lenge omtalte teakdøren blitt "som ny"! Handymannen har fjernet alle de gamle fastkittede enkle glassene og slipt hele døren. Vi fikk en glassmester til å lage 12 nye isolerglass, og min kjære tok fatt på jobben med å montere disse og tilpasse 48 meter med eikelister rundt alle glassene, en ganske så tidkrevende jobb! Jeg tror ikke han noen gang kommer til å starte på et lignende prosjekt, men jeg er utrolig fornøyd med resultatet kjære! ♥ 


Det gjenstår litt sparkling innvendig, et strøk maling på begge sider, foringer og listing rundt døren utvendig og innvendig. Heldigvis har vi (eh, les min kjære...) hele sommeren til å gjøre dette ferdig. Men, allerede nå synes jeg forbedringen er stor - gjør ikke du og? ;)

8 kommentarer:

  1. super fint ble det:) snakker om extreme makeover!!!!
    Vi har teakdør i nye gamle huset, så nå ble jeg inspirert til å gjøre noe med den faktisk:)
    klem

    SvarSlett
  2. Døra ble superflott!
    Skjønner at du er fornøyd med mannen ja - litt av en jobb!
    Flott dekket bord til konfirmasjon også, forresten! Så artig å ha en fotointeressert ungdom i hus ;-)

    Ha ei fin ny maiuke!
    :-)

    SvarSlett
  3. For en fantastisk dør! Den ble kjempefin!

    SvarSlett
  4. Det ble en utrolig fin dør! Herlig med dobbeldør og mye glass.

    Gratulerer med vel overstått konfirmant! Fint konfirmasjonsbord også! Her i huset er det jentebursdag på tirsdag og barnedår neste mnd. Må vel finne fram pynteelskeren i meg da:)

    SvarSlett
  5. Utrolig lekker den ble, skjønner godt du er fornøyd, både med dør og med mann :-) litt av en jobb, men for ett resultat :-)

    SvarSlett
  6. wow, så utrolig fin den døra ble. slikkelig makeover!! den kan du være virkelig fornøyd med!! Gøy når slike prosjekt blir så til de grader vellykka!! ha ei flott uke!! klem

    SvarSlett
  7. Helt utrolig - fantastisk fin makeover! :-D

    SvarSlett
  8. Tusen takk, alle sammen! Gøy å høre at dere også synes den ble fin. Og ja, jeg er veldig fornøyd med mannen ♥ ;)

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)