fredag 25. mars 2011

Tidsreise...


I dag har vi vært en tur i Kristiansand. Det er byen jeg ble "voksen" i, studentbyen min, byen hvor jeg fikk mine første ordentlige jobber, og byen der begge jentene mine er født. 12 år bodde jeg her. Jeg parkerte i Kristian IVs gate, og da fikk jeg noen flashbacks fra tidligere tider gitt! Butikker jeg oppfattet som "utgamle" allerede for 20 år siden, var der fremdeles! Jeg kan ikke huske om skiltet til Kårikstad var sprukket allerede da, men det skulle ikke forundre meg... Jeg har planer om å lage en sittebenk i spisestuen, og den skal ha en madrass på. Jeg hadde tenkt å kjøpe en fra Jysk og kutte til selv, men jeg tror jammen jeg må ha en tur hit igjen istedet. 


Hos Wenche var dessverre utstillingen tatt ned, sikkert for å skifte til vårmoten. Jeg må innrømme at er ganske nysgjerrig på om motene til hennes kunder har endret seg mye siden 90-tallet...



På andre siden av gaten - på Solsiden - var det skjedd store endringer. Der lå nye små butikker på rekke og rad, med gjenstander du finner igjen på mang en interiørblogg. På en måte følte jeg at de to sidene av gaten representerte to helt ulike tider! Litt lenger bort i gata, lå et par butikker som var nye og "hotte" i studietiden  - og som så helt like ut fremdeles! Er det rart jeg følte det var som en tidsreise å gå gjennom gada i dag?

Ønsker alle en super helg! Her skal den brukes til å planlegge videre på Film-/ungdomsrommet ;)


2 kommentarer:

  1. a trip down memory lane:-))
    Kristiansand er jo bare den herlige byen, gode minner for meg og.
    god helg
    klemklem

    SvarSlett
  2. Det er koselig med sånne turer:) moro å se hva som har skjedd.
    Men å..kjære deg.. tusen takk for så utrolig koselig hilsen:) Jeg har sett hvit lin flere steder, men jeg liker best den fra Stoff& Stil. Jeg bestiller fra nettet jeg da, og da bestiller jeg akkurat den fra under arkfanen "Mote". Søk på hvit lin (miljøbilder er en dame i hvit linkjole). Jeg tror jeg vet hvilken tynn lin du mener som du så i butikken. Jeg kjøpte den en gang også, men den er litt gråere og ikke så fin i vevingen synes jeg. Derimot er den nok ikke så stiv som den andre hvite som jeg liker best.. det kommer an på hva du vil ha det til. Men til puter er den første og stive veldig bra synes jeg.

    Så moro at du skal prøve deg på å sy og å male med sjabloner da!! Det er SÅÅ moro.. og du kommer til å bli bitt av basillen tenker jeg. Når du har laget èn ting du blir fornøyd med, så klarer man ikke stoppe. Hehe:)

    Forresten..jeg skjønner virkelig hva du mener med prikken over i`en i forrige inlegg! Det ble utrolig fint. Nydelige farger sammen:)
    Den plansjen fikk jeg lyst på også nå.. :o)
    Ha en fin helg Linnette.
    Klemmer fra Line

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)