onsdag 16. mars 2011

Oliver Furniture

Når vi - forhåpentligvis snart - er ferdig med film/ungdomsrommet ved siden av stuen, skal alle bokhyllen fra spisestuen flyttes inn der. Dermed blir veggen tom, og jeg er litt usikker på hva jeg skal ha der. Den opprinnelig planen var en lang lav skjenk. Det hadde også vært fint med en lang benk, så vi kunne flyttet spisebordet nærmere veggen. 



Denne benken fra danske Oliver Furniture, hadde passet fint. Den finnes i både hvit og svart, den hvite vil passe best mot den mørkegrå  veggen. Firmaet produserer enkle skandinaviske møbler, designet av Søren Rørbæk. Inspirasjonen finner han i det enkle sommerhuslivet ved havet.


Fra samme leverandør fant jeg også en stige jeg godt kunne hatt. På soverommet står det en trimsykkel, som i hovedsak brukes til å henge klær på (som ca 90 % av andre trimsykler på soverom...). Sykkelen skal inn i den ene enden av film/ungdomsrommet - som også blir trimrom og gjesterom - og da hadde en slik stige passet fint til å henge tøy på. 


Jeg har alltid hatt stor sans for ting som kombinerer flere funksjoner. Denne hyllen har avtagbare kasser, som er enkle å ta med seg dit man skal bruke tingene, og enkelt når det skal ryddes igjen. Kassene kan også brukes til dukkeseng, bil, båt - bare fantasien setter grensene... Me like!

4 kommentarer:

  1. Den benken er uimotståelig! Gå for den:))

    SvarSlett
  2. Ja, det skulle jeg gjerne! Men, nå fant jeg prisen, så det blir nok en annen rimeligere løsning til å begynne med... ;)

    SvarSlett
  3. Lekker benk!

    Haha, artige hyller også! Kunne godt tenkt meg slike på lekerommet til ungene. Så rat, forresten, å si "ungene":) Men Ikea-varianten holder lenge her i huset. Billy og Expedit er gjengangere:)

    SvarSlett
  4. Ikea har en stooor fordel, og det er prisen! Her går det i Bestå-hyllesystem (i stue/spisestue), 40 cm dype kjøkkenskap på et par soverom, og Effektiv skap på et soverom og mitt hobbyrom. Pluss Pax da... ;)

    Nesten rart at ikke vi har kjøkken fra IKEA også. Eller, det har vi jo faktisk - på hytta :D

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)