lørdag 26. mars 2011

Film-/ungdomsrom - har endelig bestemt meg!



Nå er valget endelig tatt, og materialer til den ene langveggen er bestilt. Det har vært mye frem og tilbake om akkurat denne veggen, så det føles godt å være i mål!


Det begynte med en idé om å bruke en mursteinstapet fra Mr Perswall. Jeg liker godt den røffe overflaten til murstein, men etterhvert ble jeg i tvil om tapeten ville gi den ønskede overflaten - eller om det ville se veldig uekte ut. 


Dermed var det bare å lete videre, til jeg fant denne veggen, som er uhøvlet og beiset. Det ville gi den ønskede røffe overflaten, og vil ihvertfall ikke se uekte ut siden det er akkurat det det gir seg ut for å være. 


Det ideelle ville være å bruke overliggere fra uhøvlet kledning, lagt tett inntil hverandre. Problemet er at treet krymper, og det ville ikke være så pent når man ser isolasjonen i sprekkene ;) Handymannen fant denne utvendige kledningen - dobbelfals rettkant, som ville gi noe av samme effekten. Jeg synes kanskje litt mye av falsen ble synlig, men hvis ikke vi fant noe bedre fikk jeg bare leve med det.

 

Derfor var gleden stor da vi så en reklame for Moelvens nye Rough Panel. Det er uhøvlet panelbord med not og fjær, som gir akkurat den effekten jeg ønsket. 


Den leveres i sort titan, som på dette bildet, og i hvit. Problemet da var bare at jeg skulle ha veggen grå - ikke så mørk som svart titan. Jeg ringte derfor produsenten, og da jeg til slutt fikk snakke med rett person, fikk jeg vite at de faktisk hadde produsert en pakke ubehandlet Rough Panel. Jeg kontaktet en lokal forhandler, og de ville gjerne bestille for meg, men da han ringte inn bestillingen fikk han beskjed om at de bare hadde svart og hvit. Heldigvis hadde jeg notert meg navnet og nummeret til han som jeg hadde snakket med, så da fikk de bestilt likevel ;) Vi skal ha panelet stående, som på bildet med den sølvfargede veggen. Jeg likte også fargen på den veldig godt, men Jotun leverer ikke sølvlasuren lenger. Da gjenstår det å finne riktig gråfarge på beisen, så det får bli neste ukes utfordring :) 


1 kommentar:

  1. Kjære du! Takk for fine ord inne hos meg! Eg ser at du har greie på dagar med motgang... Håper du har det fint no! Kjempetøff veggen du skal lage! Og lykke til med fargen!

    God klem frå Elin :)

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)