onsdag 30. mars 2011

På barnerommet - oldemors seng



På Tia sitt rom, står en seng som nå er 80 år gammel. Den er en del av soveromsmøblementet oldeforeldrene hennes fikk da de giftet seg. Min kjære og jeg har også hatt disse sengene, men de er kortere enn det som er normalen i dag, og vi syntes rett og slett de ble i korteste laget for oss.


Som barneseng derimot, fungerer den ypperlig. Det er fint når gamle arvestykker kan fortsette å være i daglig bruk, og møblene laget før 2. verdenskrig er absolutt solide nok til det. Jeg liker så godt de buede bena og eggebordene langs speilene. De går igjen på de andre delene av dette møblementet også. Det skal være et toppstykke på hodegavlen med utskjæringer på, men den er ikke ferdig malt ennå. Sammen med sengen har hun  nattbordlampe og nattbord i plast fra IKEA, hylle og hylleknekter fra Biltema.


Settekassen over sengen, er den jeg hadde som liten. Gulnet furu og korkplate var ikke like populært lenger, så jeg har malt treet et strøk med hvit heftgrunn, snudd bakplaten og limt på tapet fra en tapetbok. Tia er elleve år nå, og leker ikke lenger med Pet Shop. De får lov å være på rommet en stund til, men som hun sa: "bare som pynt til jeg finner noe annet å ha i hyllene altså!". Jeg synes nå der er søte jeg, så jeg håper de får bo her en liten stund til ;)

9 kommentarer:

  1. La meg til som følger her også jeg :) Har vært litt dårlig på å legge igjen spor etter meg, men håper jeg får bedre tid til det fremover :) NYDELIG seng, elsker slike gamle vakre møbler. Fint at dere tar var på slikt :) Ønsker deg en fin, fin uke, klem fra Mette

    PS! – jeg har en GIVEAWAY hos meg... hvis du vil være med :))

    SvarSlett
  2. Så koselig at du ville følge meg videre her! Og takk for invitasjon til Giveaway. Skal skynde meg inn og se :)

    SvarSlett
  3. Hallo kjære Linnette - det er klart jeg vil følge deg videre!!
    Så flott blogg!!! Ja den forrige var makaløs fin den også - men du holder stilen!! Også for et fint navn!!
    Settekassen ble knallfin - også så kost med sengen!!
    Ja må du ha fine dager min venn
    Varm klem
    LOKKI :))

    SvarSlett
  4. Så fin seng, og så koselig barnerom. Liker veldig godt den grå veggen :-) Klem; Heidi

    SvarSlett
  5. Hei! Så fint barnerom! Synes bloggen din har både fin header og lekker skrift! Ikkje noko ein ser alle andre stadar, og då har du lukkast! (i følgje meg) ;) Klikkar meg til på følgjarlista di.

    klem E

    SvarSlett
  6. Cornells er en pk.ferdig blandet mel. Kommer i tørr pakking. Bare tilsette vann, så svelle i 5 min. Deretter stekes i ovnen i 40-50 min. Minsten liker de veldig godt, men ikke eldstemann.. Alt etter som hva de er vant til egentlig:) de må fryses eller ligge kaldt i kjøleskapet.. Koster endel, men vel verdt hver krone syntes jeg:)

    Stilig header du hadde fått!!!!
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei og takk for koselig kommentar hos meg
    Perleblomstene, ja de står ute hele tida nå. Takler jo kulde de. Har vært nede i ett par minus og det har gått bra
    Moro med litt planter ute nå

    Lekre rom du viser. Å de gamle sengene er jo flotte
    Ha en herlig kveld videre

    SvarSlett
  8. så fin bloggen din er da!! selvsagt følger jeg deg videre. Har vært uten data en ukes tid nå så derfor lite blogging, men nå er jeg på nett igjen!! klem line

    SvarSlett
  9. Både Tia og jeg er fornøyde med rommet, så da får det forhåpentligvis bli slik en stund ;)

    Veggen er faktisk mørk lilla, ikke grå, men det er mye sort i den så den ser kanskje grå ut på en del skjermer.

    Så koselig at dere liker headeren min. Jeg synes fremdeles skriften minner meg om et eller annet, men vet ikke hva - kanskje noe fra innledningen på en eller annen engelsk krimserie fra svunne tider? Litt Art Deco stil kanskje? Finner nok ut av det en dag :)

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)