fredag 24. juni 2011

To små bord...



...til en samlet sum av kr 78,-. Er det rart man handler på IKEA? 
Hvis bordene skulle stå fast på ett sted, hadde jeg nok heller gått for to Hemnes bord (kr 1100 for to), men bordene skal kunne flyttes vekk når gulvet skal brukes til trening. Dermed så er Lack-bordene absolutt å foretrekke siden de omtrent ikke veier noe. Jeg trenger ikke bekymre meg særlig for hvordan de blir behandlet heller, blir de stygge kan vi lime på noe tapet, voksduk eller gjøre noe annet gøy. Terskelen er ikke så høy med et bord til kr 39,- ;)



På sikt kommer det nok et Hødnebø-bord her. Vi har arvet et nyreformet bord i valnøttfarget tre med tre ben, som hadde gitt det "lille ekstra" i dette ellers så IKEA-pregede rommet, men det har svimerker i overflaten og må derfor fineres på nytt. Det regner jeg med vil koste ganske så mye, så det får vi vente med til jentene er større og risikoen for nye skader er mindre ;) I mellom tiden skal vi ta en lett oppfriskning på stolen som alltid sto sammen med Hødnebøbordet (bilder finner du her). Den trenger nye gjordebånd under seteputen, og det kommer heldigvis bare på et par hundrelapper, så det prosjektet kommer definitivt på sommerens prosjektliste. Har du noen prosjekter for sommeren?


2 kommentarer:

  1. Lekre Linnette, og jeg er så enig med deg! IKEA har mye fint!!
    Stolen etter din morfar er nydelig, jeg har selv en hel gjeng med stoler jeg har arvet. Så har de fått en skikkelig overhaling - og vips - særegne lekre stoler med mange minner!
    Håper du ikke er "slutt" idag - gleder meg med deg i at du har fått utrettet så mye du har! *glededans*
    Må du ha mye god hvile også Linnette - og en vidundelig fin søndag!!

    SvarSlett
  2. vi også har slike. kjempepraktisk. og så gøy når de er så billige!

    det bordet du har arva høres fint ut. Lar det seg gjøre å finere opp igjen, altså? hvem gjør sånt?

    har ellers noe til deg inne hos meg.

    klem fra Åpent hus

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)