mandag 7. februar 2011

System i rotet?


Denne månedens utfordring hos NIB, er å vise fram oppbevaringsløsninger. Selvfølgelig gikk autofokusfunksjonen på objektivet i vranglås da jeg hadde rigget opp kamera og stativ. Det ble kun ett nesten brukbart bilde, så de øvrige er gjenbruk fra tidligere ;)


Da Tia fikk nytt rom, var ett av målene å få litt mer orden i sakene hennes. Hun har tre skap under vinduene til leker, men blader og småsaker hadde en tendens til å flyte over hele rommet - eller samles i store hauger på gulvet. Vi kjøpte hyller og hylleknekter på Biltema (!), siden de hadde knekter som passet akkurat til den type stil hun ville ha. Nattbordet fra IKEA brukes til de bladene som nettopp er lest, resten er samlet i tidsskriftsamlere. Alle tegninger, skrivesaker, bedømmingsskjemaer fra dressurkonkurranser og andre papirer er sortert i en metallkommode fra IKEA som fikk plass under pulten. Småting samles i en liten kommode og penneholdere - også fra IKEA.


Jeg samlet sammen det jeg hadde av hvite tidsskriftsamlere fra IKEA, sorterte alle Wendybladene (hesteblader samlet av kusine, storesøster og Tia selv) og sorterte dem etter årgang. Dermed er det mye lettere å finne resten av bladene når hun finner en spennende serie i et av bladene.


Vi hadde stående en finérkommode som jeg kjøpte på IKEA for mange år siden, som jeg brukte til strikk, hårbånd og spenner til jentene. Denne ble malt med hvit heftgrunn, tapetsert, og påsatt nye knotter. Veldig kjekk til å samle all verdens småting, som 11-åringer har ganske mange av... Nå går det faktisk an å finne ting på rommet hennes, og det er en lettelse både for henne og meg. Dermed gjelder det bare å få et system på klærne som flyter over hele gulvet, så blir det bra ;) 



4 kommentarer:

  1. Heisan. Flott bidrag til NIB med mange flotte ideer.
    Hyggelig at du ville være med i min lille giveaway.
    Angående spørsmål om gaget så bruker du den som heter Bilde. Lagrer først mitt bilde i dine bilder, laster opp i gaget bilder
    Ønsker deg en fin dag videre

    SvarSlett
  2. Veldig flott! Og for en hestesamling!!! Har en liten gutt her i huset som er helt hestegal... :)Lykke til!

    SvarSlett
  3. Så flott rom! Du verden, her var det oversiktlig og lett for et barn å holde orden. :) Kjempebra bidrag til NIB!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  4. Tusen takk! Vi er veldig fornøyd begge to. Dette er bare en liten del av hestesamlingen, resten ligger i skapet... ;)

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)