torsdag 17. februar 2011

Når man blir litt påvirket...



Noe av det verste jeg vet, er arealer som ikke fungerer. I huset vårt har jeg fordelt arealet slik at alt er i bruk daglig (bortsett fra hobbyrommet mitt, som er litt "tidsavhengig"...). Det gjelder også vaskerommet, som også fungerer som gjestetoalett siden det ligger ved siden av inngangsdøren. Rommet har blitt ommøblert flere ganger, men jeg har ikke helt fått det til å fungere.


Vaskerommet til Beate med bloggen Husets Hjerte inspirerte meg til å begynne å tenke på nytt. Benkeplass, skap, åpne hyller og kurver i en fin kombinasjon - for en drøm! Nå har Beate et veldig mye større vaskerom enn det vi har, og med 5 barn trenges det nok absolutt. Tanken om at jeg måtte kunne få til noe av det på vårt lille rom, har nok ligget og arbeidet i bakhodet. Da Ingunn med bloggen I døsset viste lekre bilder av at hun hadde shinet opp sitt kontor i grått og hvitt, var det ingen vei tilbake gitt.




Jeg har nå funnet plassering på alle tingene, på en forhåpentligvis funksjonell måte. Det blir Udden benk (1) i stål over vaskemaskin og tørketrommel, til venstre for denne er vaskekummen og til høyre et Elfa kurvstativ vi sorterer skittentøyet i. En Grundtal kjøkkenhylle er resirkulert fra kjøkkenet, og kommer over trådkurvene og tørketrommelen, til å tørke små plagg på. Skapene merket 2 og 3 henger der fra før, skittentøysjakten kommer ned i skap 3. På veggen merket A blir det nye hyller over toalettet (jeg fikk ikke tenget inn toalett og vask, siden det var et kjøkkenprogram jeg brukte...)



Da jeg tok ned skinnene de gamle hyllene hang på, var tydelige streker trykket inn i veggen av skinnen. Dermed måtte jeg sparkle, og når man først har sparklet må det jo males. Siden dette prosjektet absolutt ikke var planlagt, og vi har nok av andre store prosjekter gående, tenkte jeg at jeg fikk bruke maling jeg allerede hadde stående. Veggene har nå fargen N1500, og jeg hadde noe N5000 igjen fra malingen av trappeoppgangen og kjøkkenet, som kunne passet fint på denne veggen. Mens jeg vasket veggen, datt et bilde jeg hadde sett hos den utrolig dyktige bloggeren Anette Willemine inn i hodet mitt, og da var det fram med laserwater, maskeringstape og pensler i stedet. Sånn kan det gå når man blir litt påvirket av alt det fine man ser i Bloggeverden! Nå trenger jeg bare litt bedre vær så jeg kan komme meg en tur til IKEA...;)


2 kommentarer:

  1. God morgen
    Ubenyttede arealer, ja det er ikke like enkelt å se mulighetene. Blir så imponert når jeg ser disse små innredede leilighetene på IKEA, løsning, lagringsplass osv. Skulle ønske jeg så det litt bedre hjemme hos oss selv.
    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  2. Oi, takk for flotte ord om vaskerommet mitt. Det var koselig å se på morrakvisten. Spennende prosjekt du har foran deg. Det er jo så mye inspirasjon å hente og jeg er sikker på at det blir kjempefint når man planlegger i god tid. Lykke til!!! Ha en flott dag!! Blir gøy å følge med på resultatet!!

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)