fredag 25. februar 2011

Gardin på vaskerommet


 Vinduet på vaskerommet er lite, bare 65 x 75 cm med listverk. Det er dermed ikke store gardinen det er behov for. Det bør heller ikke være et tett stoff, som stenger ute dagslyset. Siden resten av innredningen til nå er ganske stram, ønsket jeg å tilføre noen elementer som kunne myke opp rommet litt.


Jeg kunne ikke finne noe ferdig gardin som ga noe av den følelsen jeg ønsket, men kom til å tenke på noen løpere fra Trend Design som hadde riktig utseende. Jeg sydde bare en løpegang øverst på hver løper, så var de klare til å henge opp :) Jeg hadde tenkt å kjøpe nye endestykker til gardinstangen, siden de gamle virket alt for lange med de små enkle gardinene (bildet oppe til venstre). Da jeg skrudde dem av, så jeg at de var todelt. Jeg kunne rett og slett bare skru av den ytterste delen, og satt igjen med et akkurat passe stort endestykke (bildet nederst til høyre). 


Jeg hadde lyst på noen nye håndklær i en passende stil også, og på KID fant jeg dette fine håndkledet. Denne uka har de ta 2 betal for 1 på alle håndklær, så da ble ikke det heller store utgiftsposten (34,50 pr stk.). Det var blitt litt krøllete i posen ser jeg, men jeg måtte jo "prøvehenge" det før det gikk i vaskemaskinen...  Planen om å holde dette uplanlagte oppussingsprosjektet på lavbudsjett, går foreløpig veldig bra :)

2 kommentarer:

  1. Så fint det blir!! :-) Nå håper jeg den verste snøen har lagt seg for denne gang her hos oss! Håper du får en fin dag og helg, deilig med vinterferie for ungene til uka, hele huset kommer i feriemodus, selv om vi voksne må jobbe litt.. :-) Klem

    SvarSlett
  2. Nydelige striper i innlegget under. Vaskerommet ditt blir skikkelig bra! Snart skal det komme bilder fra mitt også. Vi kjøpte faktisk ny vaskemaskin på lørdag! Hehe, sammentreff. Den gamle ga seg fjorten dager før vi flyttet inn hit. derfor ble vaskerommet nedprioritert, og vi har levert klær hos mamma, svigermor og på brannstasjonen siden beg av november nå.

    Oppussing av hus er dyrt! Man kan bare ikke kjøpe alt på en gang, selv om man gjerne vil. Vi har nå tatt samtlige rom i hoedetasjen, dvs kjøkken, bad, do, vaskerom, tre soverom, gang og stue. Sukk! Men det føles godt! Snart ferdige, og snart baby. Tikk takk...

    Ha en fortreffelig kveld!
    Jeg sitter i stolen min med pc'en nå. Digg!

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)