søndag 5. september 2010

Nytt på barnerommet



Da er helgens prosjekt med oppussing av settekassen ferdig, og jeg synes den ble veldig mye finere nå! Lillegull er veldig fornøyd, og det er jo det viktigste :)  Hun har to hvite vegger (Bomull) og to grålilla (Mørk Aubergine) på rommet. Denne skal henge på den ene hvite veggen, derfor valgte vi en mørk bakgrunn.


Slik så den ut i går formiddag...
Nå gjenstår bare å få stiftet fast bakplaten igjen, og hengt den opp - det har jeg overlatt til Handymannen. Forhåpentligvis kommer den opp i løpet av kort tid, siden vi nå er så godt i gang med å få på plass ting.


Jeg har også laget et tapetbilde til rommet hennes i dag. Hun synes denne kroken er litt mørk om kvelden, så hun ville gjerne ha et lyst bilde her. Jeg fant en Ribba-ramme fra IKEA på "lageret" mitt og hun fant denne tapeten da vi bladde i bøkene i går, så da var det gjort på få minutter. Rart at det skal ta måneder å få på plass sånne ting, når det egentlig er gjort på få minutter...



Bamsene fikk flytte fra senga og opp på hyllen vi hang opp over den i går. De har "faste plasser", system på fargene må hun ha. Jeg skjønner ikke hvor hun kan ha det fra??? Lurer litt på om det er arv - eller miljø ;)




Her er oppslagstavlen vi fikk hengt opp på Fjortisens rom i går - denne kjøpte jeg da Home & Cottage åpnet på Sørlandssenteret. Jeg kan vel si såpass som at det ikke var i forrige uke akkurat ;)


Hvis de leter etter noen verdige medlemmer til denne klubben, så tror jeg at dette innlegget kan være en god søknad ;) Er det bare hos oss det er sånn tro???

1 kommentar:

  1. Hei min venn:)takk for at du stakk innom meg. Såå koselig!! Vel, den vispebollen er jo såpass ny da, så jeg vet neimen ikke jeg om den får svarte riper. Men så er faktisk historien slik at min tante(som nå er borte desverre) eide en slik bolle i helt like farger som den vispebollen jeg har nå. Hun lagde alt mulig i sin, fra kjøttkaker vaffler og til de berømte serinakakene sine til jul i denne bollen sin. Og bollen hennes hadde masse sjarmerende svarte riper og til og med et skår i kanten øverst.Og når jeg ikke fant bollen etter henne, så ville jeg ha denne jeg fant..selv om min er mye mindre da. Så derfor, når det gjelder akkurat vispebollen så VIL jeg faktisk ha ripene jeg da. Tenker på henne liksom ;)
    Jeg har lurt fælt på selv også hvor store disse vispebollene er. Nå har jeg tatt mål av min, og den er 18 i diameter. Litt lite. Jeg kunne tenke meg en på ca 24, men vet jammen ikke om det finnes rett og slett!
    Men de er jo sååå ultra-kokselige da!! Anbefales. Igår hadde jeg en haug med kanelboller oppi og serverte med rød saft ute til ungene. Gjorde seg det;)

    Så god jobb du har gjort med korktavlen Linnette!! Den ble skikkelig fin! Oppslagstavlen likte jeg godt. Du vet, det er kjempe-enkelt å lage slike selv. Jeg lager i "hytt og gevær" slike som jeg gir bort i gaver til venners barn for eksempel.
    Ha en finfin start på uken.
    God klemmer fra meg til deg;)
    Line

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)