tirsdag 7. september 2010

Høst = håndarbeidstid?

I hele sommer har hobbyrommet mitt få stå i fred. Jeg er bare innom hvis jeg trenger nål og tråd til en løs knapp, eller når vi har klippet beina av nok en bukse som fikk bli til shorts - og stoffet kanskje, muligens, en gang i fremtiden kan brukes til å lage et eller annet av - og buksebeina skal legges i stoffkassa. I går snublet jeg over 4 stk redningsvester, som hadde havnet på gulvet der inne. Sikkert fordi de lå i gangen og ventet på å komme opp på loftet igjen, og så skulle det vel ryddes litt fort...



Da jeg så disse bildene fra House Doctor i dag, så kjente jeg at det kriblet litt i håndarbeidslysten. Det er mulig helgens arbeid med settekassen vekket lysten til å skape noe ;)



Jeg må få laget litt mer system på rommet mitt. Det trengs både bokser og kurver for å sortere alt i, slik at det blir litt lettere å finne ting. Etter å ha hatt tingene spredt i ulike skap og boder over hele huset, slik at den største jobben var å FINNE det jeg trengte - ikke arbeidet i seg selv - har jeg som mål å få ordentlig system i sakene mine nå som alt er på ett rom. Problemet er bare at en del av de skapene som ble satt inn der i vår, hadde ganske mye innhold fra før. Det må helt klart anskaffes flere skap her i huset når garasjen er innredet til oppholdsrom. Hele den ene veggen bør dekkes av skap tror jeg... Hva skal vel jeg med 1,2 x 0,8 meter brettspill på mitt rom??? De kan heller få flytte ned når ungenes "hule" er ferdig. Da blir det plass til mange kvadratmeter stoff i skapet på mitt rom :)



Malesakene trenger også plass, og jeg drømmer om å lage noen tavler liknende disse fra House Doctor. Før jeg kommer så langt må jeg gjøre ferdig et annet prosjekt jeg har i tankene. Det involverer blant annet bordplaten fra det lille runde bordet vi hadde i stuen fram til vi fikk nytt midlertidig stuebord i august... ;)


2 kommentarer:

  1. Hei og tusen takk for koselig hilsen inne hos meg :)
    Tror ikke jeg har vært her før, men kommer heltsikkert tilbake :)
    Likte godt fargen du har malt med :))Lekker..

    KLem,Kari

    SvarSlett
  2. Spennende med planer..!! Fine bilder, House Doctor har mye kult! Vi står midt oppe i masse rom og planer vi og nå, igår kom veggene på badet oppe på plass, så jeg må nok male når jeg kommer hjem ikveld! :-) Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)