søndag 14. oktober 2012

Nytt på kjøkkenet - svart/hvitt og bittelitt gull...





Det ene kjøkkenvinduet har fått litt fornyelse i høst. To svarte og hvite lamper fra Ellos, lyset i midten er fra Sia (og har som oppgave å skjule litt ledninger...) dansefigurene tror jeg er fra IKEA - de har vært med oss lenge og flytter rundt litt. Den sorte vasen har jeg arvet etter min mormor.


Endelig er også den første av to liftgardiner på plass på kjøkkenet. Det har vært en lang vei dit, og hele TRE forsøk før Ellos klarte å sende meg riktige gardiner. De to første gangene var de feilpakket fra leverandør (det sto riktig mål - 120 x 90 - på klistrelappen på pakkene, men inni lå det 100 x 90 gardiner...). De lovet å pakke de ut og måle før de sendte meg nye første gangen jeg returnerte de, men den beskjeden må ha forsvunnet underveis. Da jeg fikk pakke nr to var det fremdeles feilmerkede for små gardiner... Etter enda en klagetelefon lovet damen i andre enden av telefonen at hun selv skulle gå ned og måle to gardiner og få sendt avgårde til meg. DA ble det endelig riktig, men da var jeg igrunnen gått litt lei av hele gardinprosjektet. 

Etter å ha vasket dem for å få krympet dem ferdig, havnet de i en plastpose på hobbyrommet og der ble de liggende noen måneder før lysten til å sy dukket opp igjen ;) Vinduet er bare 107 cm, og jeg ville ha de kant i kant med listen, så jeg måtte sy dem inn på sidene. Nå håper jeg bare lysten til å gjøre ferdig gardin nummer to kommer ganske snart - for jeg ble igrunnen ganske fornøyd når den første var på plass!



Det sniker seg stadig inn litt gull i interiøret hos de ulike bloggerne, og nå har det jammen gjort det hos meg også. Vasen etter mormor har gullkant på toppen, og en liten gullstripe i bunnen. Jeg hadde ingen planer om å adoptere noe fra denne trenden, men nå fikk jeg visst bittelitt gull å vise frem jeg også ;) Jeg har hatt denne vasen i mange år, og den har vært fremme i perioder og på loftet i perioder. Nå skal den få være fremme i lyset en stund. 

Glitrer det i gull hjemme hos deg for tiden?

7 kommentarer:

  1. Den vasen var KJEMPEFIN! Burde definitivt få stå oppe i lyset på grunn av fin form. Gull eller ei! Jeg har foreløpig ikke omfavnet den metalliske trenden, jeg har nemlig litt metallfobi! :-/ Det eneste edelt metall jeg omgir meg med, er gifteringen... Så jeg tror ikke det blir noen kobberlamper eller gullglitrende lysestaker her med det første. Tror jeg går og gjemmer meg inni litt treverk til trenden går over... Men man skal aldri si aldri! Som bittesmå detaljer som på vasen din er det jo veldig fint. :) Særlig når tingene har en historie.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha - jeg synes jeg ser deg midt inni masse treverk ;)

      Ja, vasen har vakker fasong, en form som gjør den "god" å se på. Jeg ble så glad da jeg fant den igjen mens vi ryddet på loftet! Nå gjør den meg glad hver gang jeg går inn på kjøkkenet :)

      Slett
  2. Hei, det er så gøy med ting som er arvet:)nydelig vase, det er ikke så mye gulldetaljer hos meg ennå..jeg synes det er superfresht hos andre, men føler ikke det passer helt inn hos meg:)

    Håpe du har en fin start på uken,klem Kine:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det passer ikke helt inn her heller, egentlig. Det er stort sett stål og sølvfarget metall det går i her hjemme. Messing og gyldne metaller har jeg samlet på hytta. Men, ingen regel uten unntak - ihvertfall ikke hvis jeg finner en god grunn til å bryte den ;)

      Slett
  3. Så dumt når det blir så mye tull i bestillingene! Men så kjekt at de endelig kom :) Ble kjempeflott!!

    Her har det ikke kommet så mye gull enda, men det dukker sikkert opp noe snart tenker jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg var temmelig lettet da jeg så de var store nok tredje gangen. Men da var "piffen" liksom borte... Da må man bare vente til neste Skippertaksanfall ;)

      Slett
  4. Men sååå bra det ble til slutt da!! Alle gode ting er tre??? ;-)
    Ja her går det unna,håper på å få malt stue-veggene i dag...trenger stuen min igjen nå altså!! ;-)
    Ikke så mye gull og glitter her ennå,men ser det er på full fart inn i interiøret så ikke umulig at det dukker opp noe!!
    Ha en herlig tirsdag!!
    klm ingrid l

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)