fredag 13. august 2010

Kjøkkenet på hytta



På hytta har vi kjøkken fra IKEA. Jeg hadde en drøm om hvitt kjøkken her, men Handymannen overbeviste meg om at dette var både mer passende på fjellet. Jeg må innrømme at jeg er enig med ham nå i ettertid. Jeg er også veldig fornøyd med "grueløsningen" rundt platetoppen, det gir veldig effektivt avtrekk. Omrammingen er laget av gulvplankene - massiv antikkbeiset eik fra Boen. Benkeplatene er vanlige eikeplater fra Monter, som Handymannen har blandet beisfarge til og beiset og lakket.


Vi har prøvd å unngå å dra med oss ting vi ikke vil ha hjemme lenger. Noen ganger derimot, kan ting som ikke passer inn hjemme lenger bli helt riktig på hytta. Denne taklampen var en gang grønnprikkete, men ble lakket svart og pyntet med prismer. Det er ikke alltid det er så mye som skal til!


På hytta - som hjemme - bytter vi nå gardiner etter årstid. På disse bildene er det vintergardinene som henger oppe. Sommergardinene er hvite i linstruktur med noen få tynne røde striper i. Egentlig er det julegardiner jeg kjøpte til å ha hjemme i fjor, men de passer så fint her oppe at de ble "resikulert" som sommergardiner... 



Vintersesongen her varer fra vi pynter til jul (som regel midt i november - i desember er som regel helgene fylt opp med aktiviteter hjemme fram til jul) og til påskeferien er over.



Noen familieklenodier har vi også tatt med oss på hytta. Denne vekten hadde også en avlang stor skål en gang i tiden. Min mor har fortalt at hennes mor brukte den som babyvekt da de var små - dvs på 30-tallet. For meg er det som en historisk skatt... 

1 kommentar:

  1. Hei! Så koselig dere har det på hytta!! Og den vekta var jo helt fantastisk fin! :-) Ja, børsten må du prøve å få fiksa, de er jo så fine! Heldige deg som har speilkommode å ha dem på og da! :-) Klem

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)