søndag 15. august 2010

Kjøkkenet i huset


Kjøkkenet i Huset er modell Fennikel i honningtonet lønn fra Huseby. Huset vårt er bygget av Block Watne, som den gangen var medeiere i Huseby. Det var lite lønnsomt å trekke ut kjøkkenet, så vi valgte å bruke Huseby som leverandør. Jeg er veldig glad i hvite kjøkken, men siden vi hadde det i det forrige huset fikk Handymannen meg med på at vi kunne ha noe annet denne gangen. Jeg valgte da modell etter profilen på dørene. Denne er enkel og klassiskk, og vil også bli fin i hvitt. Betingelsen min var nemlig at når vi en gang skulle pusse opp kjøkkenet, så skulle vi få innredningen lakkert hvit.


Kjøkkenet er nå syv år gammelt, og Handymannen mener det er alt for tidlig å begynne å pusse det opp. Jeg ganske lei av det gylne mot de hvite veggene, men jeg synes det er veldig fint mot de mørkegrå flisene. Dermed kom idéen om å male veggen grå, for å skape et litt annet inntrykk. Jeg foreslo det for han i dag, og fikk beskjed at det var bare å begynne å rydde, så skulle han begynne å male i morgen! Min kjære er nemlig ikke så veldig glad i hvite vegger, og det ble mange nye hvite vegger da vi malte hallen, trapperommet og gangen oppe... Kameraet har vært på sprang-NM i hele helgen, så disse bildene er dårlige mobilbilder - men jeg måtte jo ha noen "før"-bilder før vi satte igang med nytt prosjekt ;)


Endeveggen i trapperommet er i fargen N 5000, og denne fargen hadde vi nesten et fullt 3-liters spann igjen av. Dermed blir det nok ett strøk med denne i morgen, så får vi et inntrykk av om det blir riktig. I Trapperommet er den på nordveggen, så den får mye lys fra vinduene på sørveggen. På kjøkkenet blir det på sørveggen, og lyset som treffer den kommer fra vest. Det er mulig fargen vil virke litt mørkere her.


På veggen bak spisebordet kommer det etterhvert hyller/skap som bare er halvparten av høyden på de som er der i dag. Det blir da samme høyde på alt fra arbeidsbordet under vinduet og helt til hjørnet her. Jeg synes  det er alt for liten avstand mellom toppen av hyllene og undersiden av bildelisten til at jeg kan sette ting der. Det blir nok Bestå fra IKEA igjen, men den lave utgaven som vi har i stuedelen. Disse høye skal få plass i det rommet vi får ved siden av stuen - når vi snart åpner veggen og begynner å innrede der vi nå har garasje... Bildet over er tatt med mobil - som sto innstilt på "lysrørlys", så det er altfor blått ser jeg. Men nå er hyllene borte, så jeg kan ikke ta noe nytt bilde ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)