onsdag 18. august 2010

Da var vi igang!



Har man sagt A, får man si B. Nå er vi igang med maling av kjøkkenet. Det er en lang vegg - 8 meter - så den nye fargen blir absolutt synlig! Det er rart hvor anderledes et rom blir når man stripper det for hyller, bilder og annet som står langs veggen. Nesten som å skulle flytte inn i nytt hus ;)
I kveld er vi ferdig med 3. strøk på veggen, men det er for mørkt til å ta bilder nå. Vi er veldig fornøyd, det blir nok bra dette. Mens vi holdt på å male i kveld spurte min kjære: "Nå har du vel ikke planer om flere store prosjekter med det første... Ja, bortsett fra garasjeprosjektet da", la han til. Det er jo det vi EGENTLIG skal gjøre nå, å åpne mellom stuen og garasjen og innrede garasjen til film/ungdomsrom.



Heldigvis har vi ganske god tid, målet er å få det ferdig til konfirmasjonen i april. Den skal vi ha hjemme, så da trenger vi det ekstra rommet. Jeg fikk jeg tømrerne til å sette inn åpning i reisverket allerede da vi bygde, så det er bare å sage ut til døren når vi har isolert ferdig garasjen. Jeg har fått høre mange ganger at jeg planlegger fryktelig langt fram, ikke rart egentlig, siden det forrige huset var solgt før vi kom så langt at vi fikk gjennomført alt jeg hadde planlagt... Jeg hadde altså planen klar i 2001 at garasjen skulle innlemmes i huset før konfirmasjonen i 2011. Heldigvis gjorde jeg Handymannen oppmerksom på det den gangen, så det er ikke nødvendig med overtalelser for å starte på dét prosjektet - det holder med et blikk på kalenderen denne gangen :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)