mandag 14. november 2011

I gang igjen!


Nå har det vært veldig stille her på bloggen lenge. Det firbente adoptivbarnet vårt krever mye tid foreløpig, og lyset til fotografering er stort sett ikke tilstedeværende... Det har vært mye planlegging og lite action på oppussingsfronten, men endelig er de første listene på plass! Døren mellom stuen og allrommet er ikke lenger "gjennomsiktig" i kantene. Foringer er kappet og malt, lister frest og malt. Nå gjenstår bare sparkling av spikerhull og et siste malingsstrøk. Jeg skal ikke skryte på meg mer enn å ha funnet og bestilt listene, resten har Skippertaksmannen stått for. Igjen viste det seg at det lønner seg å ta vare på restene av byggematerialer. I døråpningen måtte det legges parkett, og vi hadde fremdeles liggende noen få planker - etter 10 år (!). Dørkarmen er også fra huset ble bygget, vi hadde to stk til overs og nå er den ene endelig tatt i bruk...


Det henger mye på denne veggen, litt av målet har vært å få TV-en til å forsvinne litt. Slik så resten av veggen ut før vi laget døråpning. Jeg synes bildet på venstre side av TV var med på å gi et litt uryddig uttrykk, så Nupenbildet er nå  flyttet til en annen vegg.


Når jeg ser det ferdige resultatet, er jeg veldig glad det ikke ble svart tavledør her. Hyllene skal flyttes inn på allrommet når det er ferdig listet, jeg ønsker meg noe som ikke blir så kompakt. Hva det blir på sikt har jeg ingen anelse om nå. Foreløpig plan er to 120 seksjoner med en Beståmodul som er lavere enn denne (38 cm istedet for 64) og med høyere ben slik at det blir litt luftigere. Jeg har ikke klart å finne ben på sidene til IKEA, men håper de kan hjelpe meg når jeg kommer bort dit!


1 kommentar:

  1. Så fin dør! :-) Og dere har virkelig lykkes i å få gjemt bort TV'n litt. Liker den grafiske stilen din :-)

    Klem, Turid

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)