fredag 25. januar 2013

Hos Lauritz.com - og på gjenbruksbutikken...



Slike stoler finner du blant annet hos Lauritz.com. Det er dansk design fra 60-tallet, som igjen er blitt populære.


For noen uker siden var jeg innom den lokale gjenbruksbutikken for å levere noen kasser med bøker, gardiner og lamper. Jeg måtte selvfølgelig ta en runde i møbelavdelingen, for å se om de hadde fått inn noen teakstoler det var håp for. Da kom jeg over denne fine saken, som med litt TLC absolutt kan bli brukbar. Tror jeg skal prøve å få tak i et stykke svart skinn jeg kan trekke setet med, siden det er en liten rift i det ene hjørnet av trekket. Ellers trenger den en god vask/rens og et nytt feste til setet.

Den buede ryggen ga stolen veldig god sittekomfort, noe som er like viktig som utseendet for min del.
Den har mange likhetstrekk med de danske stolene,  men jeg har ikke funnet noe som røper produsenten enda.


Den kan minne litt om denne stolen til Hans Wegner, men det er nok ikke noe så "fint".
Uansett, jeg var veldig fornøyd med stolhandelen som endte på godt under hundrelappen.

Vi har fremdeles ikke funnet nye spisestuestoler som erstatning for de som har begynt å "flasse" på setet og sidene. Vi bruker bare to av stolene til vanlig, siden jentene sitter på benken. Jeg vurderer derfor å investere i to gode stoler til oss, og ha noen enkle teakstoler som denne som ekstrastoler rundt bordet. 
Først må min Kjære og jeg bli enige om hva slags stoler vi har lyst på, så det blir nok ikke nye stoler den kommende uken ;)

Hva slags stoler har du ved spisebordet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)