søndag 21. oktober 2012

Sorteringslykke - og verdens beste ektemann!


Jeg smilte lenge etter designlampevarpet jeg skrev om i forrige innlegg, og nå har jammen gliset hengt seg opp på ny! 





For et par dager siden kom min kjære og spurte om han kunne ta bilen min på jobb, for han skulle ha med noen kasserte seksjoner hjem. Han skulle ha en til i verkstedet hjemme, og en i boden på hytta. Selvsagt kunne han ta bilen, og hva han sorterer tingene sine i i "sine" rom legger jeg meg sjeldent borti. Jeg visste jo at han hadde hatt ting og tang i en gammel skuffeseksjon, men hadde egentlig ikke tenkt over at den var så spesiell.

Da han kom hjem med to til, med to andre skuffestørrelser, og de ble plassert sammen....
DA så jeg "skatten". Min kjære så det var noe, vet ikke om det er ansiktsuttrykket mitt han leser, men han skjønte fort at jeg hadde skumle planer.  




Da jeg begynte å ymte om han egentlig hadde bruk for alle sammen, og at det var for galt å skulle hjemme dem bort, lurte han vel litt på hva jeg så som ikke han så... Skulle jeg ha de gamle gulna furugreiene der i stua? Jeg måtte innrømme at jeg gjerne skulle det, og prøvde å forklare hvor fantastisk de ville bli ved siden av sittebenken ved spisebordet. Jeg har jo verdens snilleste mann, så han sa at hvis jeg virkelig ville det - så kunne han sikkert finne noe annet å ha alle småtingene sine i!




 Han gikk ut i verkstedet og skrudde ned den gamle seksjonen, og først da la jeg merke til at den ikke var lik i fargen siden han pusset den ned den gangen han fikk den. Da ble det et litt større prosjekt, siden vi må pusse og behandle alle 27 skuffene for å få dem like... Siden vi allerede har X-antall prosjekter som bør fullføres før vi starter noen nye, bestemte vi at den pussede seksjonen skal få være i verkstedet til vi var klare til å begynne. Så nå står seksjonene med de største og de minste skuffene pent plassert ved siden av sittebenken og spisebordet. Jeg gleder meg til å få sortert alt fra lyspærer og batterier til papirer og brosjyrer. Det skal bli deilig!

Jeg gliser nok noen dager til jeg ;)


12 kommentarer:

  1. SÅ RÅFLOTT!!! Heldige deg, dette var et varp! Kos deg videre, og ha en flott uke! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!!! Jeg føler meg ganske heldig ja - både med skuffer og mann ;)

      Slett
  2. Så stilig! Ikke rart du smiler. Hadde gjort det selv også jeg, og hadde ikke øra vært der hadde det vel gått helt rundt :-)
    Heldig du, Linnette!
    Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi hi - ja da hadde vi vært litt av et syn Line! Godt vi har ører tror jeg ;)

      Slett
  3. Hei Linnette!

    Fant deg via bloggrollen til Smileull...

    ...og her tror jeg at jeg smiler like bredt som deg ;)
    Vi bygger hus nå og jeg har gremma meg over de stygge Plafondene som
    rørleggeren tilbyr oss, også til tusenvis av kroner. Lykken var stor
    da gubben bifalt kjøp av disse hærlighetene du presenterte under. 4 stk er nå på vei hjem til meg, og jeg gleder meg om enda mer til å flytte inn i nytt hus. For noen fantastiske lamper!! Tusen takk for tips!

    Håper det er ok at jeg linker til deg når jeg skriver et innlegg om de, en gang i fremtiden. Bloggingen går i litt rykk og napp for tiden ;)

    Flotte hyller over her må jeg si også!
    Snille mannen din. Hipp hurra!!

    Ha det fint!
    Siw

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra!!! Det var jo en av grunnene til at jeg skrev innlegget - tilbudet var så bra at jeg måtte jo tipse om det :)

      Slett
  4. Hei! For eit fabelaktig skap/skuff.
    Det kommer til å bli heilt fantastisk:)

    Takk for koselig kommentar hos meg, det vesle svarte fatet har eg kjøpt på KID:)

    God mandag vidare!

    SvarSlett
  5. Kjempetøft :) Skjønner godt du ikke vil det skal skues bort :) Klem

    SvarSlett
  6. Hei! Skjønner godt at du gliste lenge av denne herligheta ;) Kanskje du gliser enda? :)) Utrolig tøff oppbevaring det der. Skulle gjerne hatt en sånn selv ja.
    Takk for besøk inne på bloggen min, og kommentaren ang slumrepleddet mitt. Koselig! :)
    Fortsatt god helg!

    Klem, Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, jeg gliser enda ;) Funderer hver dag over hvordan den skal bli seende ut til slutt. Akkurat nå heller jeg mot lys grå, men maling - eller beis? Godt jeg har et par måneder til å tenke på!

      Klem Linnette

      Slett
  7. Weeeee! Den var superduperfin! Ligner faktisk litt på min, bare at den er mye mindre! (Min altså...) Her får du jo sortert absolutt ALT! Dette er jo et REALT FUNN! Love it!!!

    SvarSlett
  8. kjempefin!
    hadde en slik en gang jeg også
    men den forsvant da den var til oppbevaring på et lager :) nyt!

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)